Filtrer par
New products
New products
Beaux-livres
-
By: NAZAR PUBLISHING
One Hundred + Five Film Advert Iran
160,00 €La 1ère édition de 'Cent ans de publicités de films et d'affiches de films en Iran' comprenait des affiches de films de 1909 à 2011, laborieusement rassemblées par le critique de cinéma et journaliste Massoud Mehrabi. Celui-ci est la 2e édition de ce livre, comprenant également des affiches des trois dernières années. De la toute première publicité pour un film au dernier film, Rastakhiz, sorti en 2011.
-
-
-
By: FABER AND FABER
Isle of Dogs
17,60 €Wes Anderson startled audiences with his stop-motion animated film of Roald Dahl’s Fantastic Mr Fox.
He now displays his unique wit and playful visual sense in an action-filled saga of Samurai dogs. -
By: FABER AND FABER
Hitchcock
23,40 €Based on the famous series of dialogues between Francois Truffaut and Alfred Hitchcock from the 1960s, the book moves chronologically through Hitchcock’s films to discuss his career, techniques, and effects he achieved. It changed the way Hitchcock was perceived, as a popular director of suspense films – such as Psycho and The Birds – and revealed to moviegoers and critics, the depth of Hitchcock’s perception and his mastery of the art form.
As a result of the changed perceptions about Hitchcock, his masterpiece, Vertigo, hit the No 1 slot in Sight & Sound’s recent poll of film-makers and critics, displacing Citizen Kane as the Best Film of all time.
-
By: LAURENCE KING
Saul Bass
75,00 €Saul Bass - A Life in Film & Design est une exploration captivante du génie créatif de Saul Bass, un designer légendaire du cinéma. Le livre retrace sa carrière remarquable, de la conception d'affiches de films emblématiques à la réalisation de séquences d'ouverture inoubliables. Avec des images saisissantes et des anecdotes fascinantes, cette œuvre rend hommage à l'impact durable de Bass sur l'industrie cinématographique et le design graphique. Un incontournable pour les passionnés de cinéma et les amateurs de design.